Tudi letos smo se pridružili projektu Spodbujamo prijateljstvo, katerega organizator je Sobivanje – društvo za trajnostni razvoj.  Namen projekta je učence spodbujati k pozitivnemu razmišljanju o prijateljstvu in razvijanju dobrih odnosov z vrstniki.

Učenci 1., 2. razreda z učiteljico Andrejo Pogorevc so ure oddelčne skupnosti in socialnega učenja namenili temi prijateljstva. Pogovarjali so se, kaj pomeni prijatelj, kako to pokažemo, kako nastanejo prijateljske vezi, kako jih ohranjati. Pogovor je tekel tudi o težavah med prijatelji, katere so in kako jih rešimo. Ugotovili so, da roke na najboljši način ponazarjajo prijateljstvo: objem, pozdrav, pomoč … Poiskali so dejavnosti, ki bi jih želeli početi s prijatelji: igranje, ples, raziskovanje v naravi, peko mišk, igrala ter »kepico.« Vsako predlagano aktivnost so izvedli, se fotografirali ter povedali, kako so se počutili. Učenci so še obrisali roko na list papirja ter jo izrezali. Skupaj so ustvarili plakat Roke prijateljstva.

Učenci 1., 2. razreda z učiteljico Aleksandro Bolčević v podaljšanem bivanju so si prebrali pesem Ferija Lainščka Moja hiša. Pogovarjali so se, v kakšnem svetu bi želeli živeti, kaj nam je pomembno. Učenci so si bili enotni, da želijo v svojem svetu imeti prijatelje. Odločili so se, da bomo naredili hišo prijateljstva. Z učenci so naredili plakat, kamor so s pomočjo možganske nevihte zapisali vse o prijateljstvu. Nato je vsak učenec narisal svojo idejo o prijateljstvu. V kolektivnem duhu so izdelali hišico prijateljstva. Vsak učenec je pobarval del hiške, kamor so nato nalepili risbice. Strinjali so se, da je treba na prijatelje paziti, zato so na naši hiški naredili streho, ki bo varovala naša prijateljstva. S skupnimi močmi in veliko dobre volje je nastal njihov končni izdelek – Hiša prijateljstva.

Učenci 3., 4. razreda z učiteljico Bojano Verčkovnik so se že na začetku šolskega leta odločili, da bodo posebno pozornost namenili spodbujanju prijateljstva in tkanju prijateljskih vezi med učenci. Raziskovali so, kakšne so lastnosti dobrega prijatelja in sestavili ”Recept za prijateljstvo”. Recept so napisali na plakat, ki ga imajo ves čas na vidnem mestu v razredu. Sčasoma so ugotovili, da tudi prijatelja lahko kdaj prizadenemo, včasih namerno, včasih pa tudi nenamerno, zato so naredili plakat, ki jim je v oporo, ko se je potrebno opravičiti. Ker prijateljstvo razvijamo in negujemo s prijaznimi besedami in dejanji, so tekom leta zapisovali in zbirali prijazne besede, ki jih uporabijo, ko jim ”zmanjka” prijaznih besed. V razredu so si uredili  kotiček »Napolni moj lonček«, kjer učenci drug drugemu pišejo ali rišejo prijazna sporočila in si jih nastavljajo v lončke. Imajo tudi  »Igralne odmore«, s katerimi se spodbujajo k medsebojnemu igranju in druženju. Pred zimskimi počitnicami so imeli ”Dan prijateljstva”. Učenci so izdelali in si izmenjali kamenčke prijateljstva. Izbrali so sošolca, ki je tekom leta izkazoval največ lastnosti dobrega prijatelja in  ga razglasili za ”Najboljšega prijatelja” ter ga nagradili s priznanjem. Naslednjo razglasitev bodo imeli spet pred koncem šolskega leta. Prijateljske vezi pa so tkali tudi izven razreda. Povezali so se z učenci šole iz sosednjega kraja. S prijatelji so se povezali preko Zooma, pred novim letom pa so jim po pošti poslali voščilnice, ki so jih sami izdelali. Vse to so predstavili na plakatu.

Učenci 5., 6. razreda z učiteljico Barbaro Hojs so v začetku šolskega leta prebrali pesem o prijateljstvu. Ker so se v tem šolskem letu spoznavali na novo (učenci so dobili novo razredničarko, veliko jih je zamenjalo šolo),  so se veliko pogovarjali o prijateljstvu. O tem, kaj prijatelj počne in kaj ne. Kakšne prijatelje si želimo in kakšni prijatelji želimo biti. Prebrali so tudi misel Muhammeda Alija Prijateljstvo ni nekaj, kar se naučite v šoli. Ampak če se niste naučili pomena prijateljstva, potem se res niste naučili ničesar ter se ob tem pogovarjali, ali zdaj prijateljstvo razumejo kaj drugače. Oblikovali so skupne interese in cilje, ki bodo vzpodbudili prijateljstva med njimi. Ker so vsi prijatelji, so se povezali z rokami ter roke uporabili pri izdelavi plakata. Vsak učenec je roko položil na plakat in tako so oblikovali prijatelja, ki sta nasmejana in se držita za roke, sta povezana. Takšni želijo biti tudi oni.

Učenci 5., 6., 7. in 8. razreda z učiteljico Marico Fuks v podaljšanem bivanju so si čez celo šolsko leto prizadevali, da tkejo prijateljske vezi. Učenci so ugotovili, da vsak potrebuje prijatelja. Težko pa je najti pravega, kateremu lahko zaupaš in deliš skrivnosti. S prijateljem lahko pišeš domače naloge, izdeluješ izdelke, likovno ustvarjaš, se pogovarjaš, igraš družabne igre. Če ga pa nimaš, ti hitro postane delo nezanimivo in dolgočasno. Pri izdelavi plakata so izhajali iz pesmi Prijatelji avtorice Zvezdane Majhen, ki je v verzih zapisala: »Prijatelji so kot zaklad, ki najde ga vsak sam.«

Učenci 7., 8., 9. razreda z učiteljico Heleno Rižnar so izvedli aktivnost Skriti prijatelj z namenom, da se učenci in učiteljice, boljše spoznajo in s tem razvijejo boljše, prijateljske odnose. V okviru oddelčne skupnosti so oblikovali navodila oz. pravila igre, sodelujoče in čas trajanja. Dogovorili so se, da bo učenec ali učenka skriti prijatelj učiteljici in obratno. Pomembno je bilo: 1.) da se skriti prijatelj skriva in se ne izda nikomur do konca igre; 2.) da na skrivaj nastavlja darilca; 3.) da sam pripravi darilca, jih ne kupuje; 4.) da je prijazen, pozitiven, dobronameren. Aktivnost so izvajali 14 dni. Na zadnji dan so se skupaj zbrali v šolski telovadnici, kjer so se drug drugemu razkrili in podelili vtise. Ugotovili so, da jim je bila igra zanimiva, da je bilo fajn in lepo imeti skritega prijatelja, da je bilo lepo prebirati dobre želje in odkrivati drobne pozornosti, da je bilo prijetno čakati na darilca, da je imeti prijatelja ”ful cool”. Na osnovi te igre so učenci izdelali plakat Skriti prijatelji.

Učenci oddelka PPVI 1 z učiteljico Ksenijo Sorčnik so prijatelji, imajo se radi, se razumejo, si med sabo pomagajo in se spodbujajo. Tekom šolskega leta so se fotografirali ob različnih dejavnostih, ki so jih počeli skupaj. Izbrali so fotografije nekaterih dejavnosti.  Učenka Nika, ki zmore pisati, je pod vsako fotografijo zapisala, kaj so počeli. Nastal je plakat, ki  pripoveduje, ob katerih  dejavnostih so  se prijatelji iz PPVI 1 imeli še posebej lepo. 

Učenci oddelka PPVI 2 z učiteljico Nino Hadžet so se veliko pogovarjali o prijateljstvu. Razmišljali so, kdo so prijatelji, kaj počnemo s prijatelji, kaj želimo od prijateljev in kako se moramo obnašati, da bodo drugi želeli naše prijateljstvo. Skupaj so si ogledovali fotografije, kjer so ugotavljali, da s prijatelji v šoli počnejo res veliko zabavnih stvari. Tako je padla ideja, da vse zabavne stvari s prijatelji natisnejo in naredijo kolaž lepih trenutkov. Iz papirja so izdelali še njihove silhuete in na njih še enkrat zapisali, kaj vse počnejo s prijatelji oz. kaj jim prijateljstvo pomeni. Tako je nastal njihov skupni izdelek.

Učenci oddelka PPVI 4 z učiteljico Silvo Potočnik so v času, ki je za nami še posebej občutili, kaj pomeni imeti prijatelje. Čas šolanja na daljavo je poglobil socialno stisko in največja težava ob vrnitvi v šolo je bil strah pred tem, če bodo jutri še lahko sedeli v šolskih klopeh. Vsi so se strinjali, da so najbolj veseli, da so lahko skupaj. Delo v mehurčkih jim ni omogočalo popolnih stikov, zato so se o prijateljstvu veliko pogovarjali, si pogledali posnetke, predstavitve in hkrati spoznavali, da to, kar pogrešajo, verjetno pogrešajo tudi drugi. Želeli so si stisniti dlani, se objeti, se veseliti, družiti, to kar bi moralo biti del otroškega vsakdana, pa so bili na žalost prikrajšani, zato so se odločili, da bodo z odtisom svojih dlani izrazili to, kar najbolj pogrešajo. Želijo si, da s pomladjo zacveti tudi prijateljstvo, gumb pa naj prinese kanček sreče, ki jo vsi potrebujemo.

(Skupno 248 obiskov, današnjih obiskov 1)