Razgovori in sodelovanje:

  • z vodstvom šole:
    • organiziranje in koordiniranje programov pomoči za učence s posebnimi potrebami;
    • spremljanje in evalvacija načrtovanih programov za učence s posebnimi potrebami.
  • s šolsko svetovalno službo:
    • pridobivanje informacij o otrokovih individualnih značilnostih;
    • skupno načrtovanje pomoči;
    • načrtovanje in sodelovanje pri sestavljanju individualiziranih programov;
    • načrtovanje in sodelovanje pri sestavljanju izvirnih delovnih projektov pomoči;
    • izmenjavanje informacij o otroku;
    • izmenjavanje informacij o napredku otrokovega razvoja na kognitivnem, konativnem in afektivnem področju.

  • z razredniki in učitelji:
    • svetovanje in pomoč pri delu z učencem s posebnimi potrebami;
    • medsebojno informiranje in izmenjava informacij;
    • vrednotenje dela;
    • usmerjanje učiteljev k negovanju različnosti;
    • neposredna pomoč učiteljem in posvetovalno delo pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja učencev z učnimi težavami in učencev s posebnimi potrebami;
    • sodelovanje pri oblikovanju individualiziranih učnih programov za učence s posebnimi potrebami;
    • sodelovanje pri oblikovanju izvirnih delovnih projektov pomoči;
    • neposredna pomoč učiteljem pri uresničevanju individualiziranih učnih programov;
    • svetovanja in posvetovanja;
    • evalvacija individualiziranih programov.

  • s starši:
    • svetovanje za delo z otrokom;
    • medsebojno informiranje in vrednotenje dela;
    • svetovanje in posvetovanje v zvezi z individualizacijo;
    • individualno svetovanje staršem učencev s posebnimi potrebami (o prilagojenih oblikah in metodah učenja, o uspešnih strategijah pridobivanja znanja, razvijanja interesov, oblikovanja ustreznih učnih navad ipd.);
    • vzpostavljanje stikov šola – dom – zunanje institucije;
    • negovanje stika učenec – učna snov – učna pomoč – straši;
    • skupno načrtovanje individualiziranih programov;
    • skupno spremljanje in sprotno evalviranje zastavljenih ciljev;
    • skupno načrtovanje integracije, spremljanje in sprotno evalviranje rezultatov integracije;
    • usklajevanje zahtev, pristopov z učenci kot posamezniki.

Delo z otroki in učenci:

  • pregled dokumentacije
  • neposredno delo z otroki in učenci:
    • spremljanje učenca na učnih in vzgojnih področjih,
    • izbiranje oblik in metod pomoči pri obvladovanju šolskih spretnosti,
    • kompenziranje težav v razvoju in učenju z različnimi metodami in tehnikami,
    • motiviranje učenca za delo,
    • razvijanje in spodbujanje učenca za samostojno in odgovorno delo,
    • spodbujanje močnih področij in interesov,
    • spodbujanje pozitivne samopodobe,
    • prilagajanje individualnim potrebam učenca,
    • ponavljanje, utrjevanje in urjenje šolskega znanja,
    • razvijanje govora in jezika,
    • razvijanje matematičnih pojmov,
    • razvijanje pozornosti in koncentracije,
    • razvijanje pomnjenja in mišljenja,
    • razvijanje socio-emocionalnih spretnosti,
    • razvijanje zaznavanja,
    • razvijanje senzomotorične in perceptualno motorične koordinacije,
    • individualizirani program.