Razgovori in sodelovanje:
- z vodstvom šole:
- organiziranje in koordiniranje programov pomoči za učence s posebnimi potrebami;
- spremljanje in evalvacija načrtovanih programov za učence s posebnimi potrebami.
- s šolsko svetovalno službo:
- pridobivanje informacij o otrokovih individualnih značilnostih;
- skupno načrtovanje pomoči;
- načrtovanje in sodelovanje pri sestavljanju individualiziranih programov;
- načrtovanje in sodelovanje pri sestavljanju izvirnih delovnih projektov pomoči;
- izmenjavanje informacij o otroku;
- izmenjavanje informacij o napredku otrokovega razvoja na kognitivnem, konativnem in afektivnem področju.
- z razredniki in učitelji:
- svetovanje in pomoč pri delu z učencem s posebnimi potrebami;
- medsebojno informiranje in izmenjava informacij;
- vrednotenje dela;
- usmerjanje učiteljev k negovanju različnosti;
- neposredna pomoč učiteljem in posvetovalno delo pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja učencev z učnimi težavami in učencev s posebnimi potrebami;
- sodelovanje pri oblikovanju individualiziranih učnih programov za učence s posebnimi potrebami;
- sodelovanje pri oblikovanju izvirnih delovnih projektov pomoči;
- neposredna pomoč učiteljem pri uresničevanju individualiziranih učnih programov;
- svetovanja in posvetovanja;
- evalvacija individualiziranih programov.
- s starši:
- svetovanje za delo z otrokom;
- medsebojno informiranje in vrednotenje dela;
- svetovanje in posvetovanje v zvezi z individualizacijo;
- individualno svetovanje staršem učencev s posebnimi potrebami (o prilagojenih oblikah in metodah učenja, o uspešnih strategijah pridobivanja znanja, razvijanja interesov, oblikovanja ustreznih učnih navad ipd.);
- vzpostavljanje stikov šola – dom – zunanje institucije;
- negovanje stika učenec – učna snov – učna pomoč – straši;
- skupno načrtovanje individualiziranih programov;
- skupno spremljanje in sprotno evalviranje zastavljenih ciljev;
- skupno načrtovanje integracije, spremljanje in sprotno evalviranje rezultatov integracije;
- usklajevanje zahtev, pristopov z učenci kot posamezniki.
Delo z otroki in učenci:
- pregled dokumentacije
- neposredno delo z otroki in učenci:
- spremljanje učenca na učnih in vzgojnih področjih,
- izbiranje oblik in metod pomoči pri obvladovanju šolskih spretnosti,
- kompenziranje težav v razvoju in učenju z različnimi metodami in tehnikami,
- motiviranje učenca za delo,
- razvijanje in spodbujanje učenca za samostojno in odgovorno delo,
- spodbujanje močnih področij in interesov,
- spodbujanje pozitivne samopodobe,
- prilagajanje individualnim potrebam učenca,
- ponavljanje, utrjevanje in urjenje šolskega znanja,
- razvijanje govora in jezika,
- razvijanje matematičnih pojmov,
- razvijanje pozornosti in koncentracije,
- razvijanje pomnjenja in mišljenja,
- razvijanje socio-emocionalnih spretnosti,
- razvijanje zaznavanja,
- razvijanje senzomotorične in perceptualno motorične koordinacije,
- individualizirani program.