Projekti v sodelovanju z drugimi ustanovami

  • Specialna olimpiada

Tudi v letošnjem šolskem letu bo večina učencev posebnega programa vključena v program Specialne olimpiade. Tako bomo prispevali k ohranjanju psihofizičnih sposobnosti učencev, hkrati pa tudi k njihovi socializaciji.
Učenci bodo v okviru ur gibanja in športne vzgoje ter ostalih področij pridobivali in ohranjali svoje psihofizične sposobnosti. Pripravljali se bodo na različne igre in tekmovanja, ki bodo organizirana v okviru Specialne olimpiade.
V mesecu novembru se bodo starejši učenci udeležili košarkarskega turnirja, ki bo potekal v Mariboru. Prav tako bodo v tem mesecu potekale državne igre MATP, ki jih organizira CUDV Draga. Vključevali pa se bomo tudi v aktivnosti, ki bodo organizirane v zimskih in spomladanskih mesecih.

24. maja 2025 smo organizatorji Regijskih iger SOS mariborsko-pomurske regije. V namen čim kvalitetnejše izvedbe iger smo sestavili tim, ki bo intenzivneje sodeloval pri pripravi iger. V skupino smo vključeni Anja Primožič, Nina Hedžet, Matej Čandra, Mercedes Pikl ter Tina Medved.

Vodja specialne olimpiade je Tina Medved.

  • Zdrava šola

Naša šola je tudi v šolskem letu 2024/2025 vključena v projekt Slovenske mreže zdravih šol, ki ga vodi Nacionalni inštitut za javno zdravje. Rdeča nit za letošnje leto je “Za varno in vključujoče šolsko okolje”.
Pozitivno šolsko okolje se namreč povezuje z manj vedenjskimi težavami, s čustvenim blagostanjem in boljšimi učnimi dosežki otrok in mladostnikov. Varno, skrbno, participativno in odzivno socialno okolje krepi navezanost in povezanost s šolo ter pripomore k zmanjševanju medvrstniškega nasilja. Projekt Zdrava šola temelji na promociji zdravja in pozitivnih posledicah, ki se kažejo na učenju in vsakodnevnem delovanju otrok in odraslih. Promocijo zdravja v šoli opredeljujemo kot katerokoli dejavnost, s katero izboljšamo in/ali zaščitimo zdravje celotne šolske skupnosti.
Bistveni elementi promocije zdravja bodo zajemali politiko zdravja v šolah, varno in urejeno šolsko fizično okolje, kakovostno šolsko socialno okolje, razvoj individualnih veščin in akcijskih kompetenc za izboljšanje zdravja in učenja ter sodelovanje z zdravstvenimi službami in ustanovami. Temeljne vrednote pri načrtovanju aktivnosti bodo enakost, trajnost, vključevanje vsakega posameznika, opolnomočenje za dejavno sodelovanje ter demokracija.
Učence in zaposlene spodbujamo k zdravemu življenjskemu slogu z vsebinami, ki prispevajo k promociji zdravja vsakega posameznika.

Tim zdrave šole sestavljajo: Barbara Hojs, Maja Seliškar, Irina Nograšek
Vodja Zdrave šole je Nuša Vogrin.

  • Rastem s knjigo

Nacionalni projekt »Rastem s knjigo« že vrsto let izvaja Javna agencija za knjigo RS v sodelovanju s predstavniki Ministrstva za kulturo, Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, Kompetenčnega centra za mladinsko književnost in knjižničarstvo, ZRSŠ … V tem šolskem letu poteka že 19. leto zapored. Njegov namen je spodbujanje učencev k branju. V letošnjem šolskem letu bo v projekt vključenih šest učencev 7. razreda. Uradni pričetek projekta bo 9. 10. 2024, s predstavijo izbranih knjig v Mestni knjižnici Ljubljana. Naši učenci bodo v dogovorjenem terminu obiskali knjižnico Josipa Vošnjaka Slovenska Bistrica. Učenci bodo prejeli tudi knjigo Mateje Gomboc, Sposojena babica Štefi.

Vodja projekta je knjižničarka Andreja Pogorevc.

  • Učne ure  s terapevtskim psom Pablom

V šolskem letu 2024/2025 bomo v povezavi z društvom Tačke pomagačke izvajali
učne ure s pomočjo terapevtskega psa Pabla in njegove vodnice Veronike. Učne ure
se bodo izvajale v okviru projekta Center za svetovanje za otroke, starše in strokovne delavce na
področju posebnih potreb. Terapevtski pes nas bo obiskal enkrat mesečno od meseca oktobra do meseca junija. Vključenih bo večina otrok. Učence na šoli bom na prihod psa pripravila v okviru oddelčne skupnosti, v posebnem programu pa jih bodo pripravili razredniki. Na prvem roditeljskem sestanku bomo z vključitvijo psa v pouk seznanili tudi starše, ki bodo podpisali soglasja. Posamezne učne ure bom pripravljala skupaj z razredniki, saj bomo psa vključili v obravnavanje tekoče učne snovi. V spomladanskih mesecih bomo vsaj eno učno uro izvedli na prostem.

Izvajalka učnih ur je Kristina Višaticki.

  • Izmenjava knjižnih kazalk

Vključili se bomo v mednarodno izmenjavo kazalk– Bookmark Exchange Project 2024. Prijavili se bomo v skupini za učence pod 12 let – 11 let.
Pri izdelavi kazalk bodo sodelovali učenci pod vodstvom knjižničarke in drugih učiteljev.

Vodja projekta je knjižničarka Andreja Pogorevc.

  • »Menjaj branje in sanje«

Kot pridružena šola bomo sodelovali v 13. Unesco projektu »Menjaj branje in sanje«. Projekt bo potekal kot organizirana izmenjava knjig, opremljenih s posvetili ali z mislimi. Osnovni cilj projekta je podariti knjigo, ki je več ne potrebujemo ter vzbuditi večje zanimanje za branje in knjigo. Poleg tega nas bo vodila tudi želja po izboljšanju medosebnih odnosov, medsebojnega sporazumevanja, razvijanju odgovornosti do sočloveka, medgeneracijskega spoznavanja, učvrstitvi povezovanja med posamezniki in spodbujati veščino poglobljenega branja. V projektu bodo sodelovali učenci prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom ter učenci posebnega programa vzgoje in izobraževanja, učiteljice izvajalke projekta in ostali zaposleni.

Vodja projekta je Bojana Verčkovnik.

  • Teden umetnosti v šoli

Tudi v letošnjem šolskem letu bomo sodelovali v projektu Teden umetnosti v šoli in vrtcu, ki je organiziran v sodelovanju z Ministrstvom za vzgojo in izobraževanje in Ministrstvom za kulturo ter poteka pod častnim pokroviteljstvom Slovenske nacionalne komisije za UNESCO. Projekt bo predvidoma potekal v drugi polovici maja, točen datum in letošnja tema pa še nista določena. V okviru projekta se bodo tako v programu NIS kot tudi PP odvijale različne likovne dejavnosti, ki bodo ponazarjale izbrano temo. Svoj projekt bomo predstavili kot razstavo na šoli in v zborniku prispevkov vrtcev in šol.

Vodja je Mija Primec.

  • Športni program Zlati sonček

Program Zlati Sonček bomo v letošnjem šolskem letu izvajali z učenci, od šestega do osmega leta starosti. Izvajali ga bomo predvsem z namenom po motiviranosti učencev za njihovo gibalno dejavnost, ki bi trajala daljše časovno obdobje, oz. postala njihov ”način življenja”. Tako bomo z izvajanjem programa v vseh letnih časih, v okviru športa, pri učencih skušali vzpodbujati željo, potrebo in navado po športni igrivosti. Bistvo programa ni tekma, temveč igra. Izvajalci lahko izbiramo med različnimi nalogami, ki jih učenci opravijo, le – te pa so prilagojene njihovi starosti in zmožnostim. Naši učenci se bodo tako lahko preizkusili v raznih poligonih, nalogah z žogo, v pohodništvu, plavanju, kolesarjenju, štafetnih igrah, spretnostnih nalogah z žogo in mnogih drugih. Učenci bodo lahko svoje dejavnosti spremljali v knjižici Zlati sonček. Za opravljene naloge bodo ob koncu šolskega leta dobili medalje.

Vodja programa je Mercedes Pikl

  • Športni program Krpan

Na naši šoli poteka Športni program Krpan, ki je del nacionalnega programa športa. Udeležili se ga bodo učenci drugega triletja ter starejše skupine učencev posebnega programa. Športni program je namreč prilagojen tudi za učence s posebnimi potrebami.
Program omogoča, da učencem obogatimo ure športa ter gibanja in športne vzgoje z raznovrstnimi športnimi vsebinami, ki jih lahko izvajamo v vseh letnih časih. Cilj ni tekmovanje, temveč igra in sodelovanje. Poskrbeli bomo, da bodo ure športa in gibalno športne vzgoje igrive, prijetne in prilagojene vsakemu otroku glede na njegove posebnosti in zmožnosti. Manj uspešne otroke je treba še dodatno spodbujati, jim posvetiti več pozornosti in jim prilagoditi gibalne naloge. Učenci se bodo lahko preizkusili v pohodništvu, rolanju, gibalnih poligonih in spretnostnih igrah z žogo. Za uspešno opravljene naloge bodo ob koncu šolskega leta prejeli diplome ali medalje. Učenci morajo spoznati, da je z voljo in pomočjo mogoče marsikaj doseči, medalje in diplome pa jim bodo spodbuda za njihov napredek.

Vodja programa je Anja Primožič.

  • Projekt 365 dni telovadimo vsi

V OŠ Minke Namestnik – Sonje se zavedamo, kako pomembno je vsakodnevno gibanje, zato smo se ponovno vključili v projekt 365 dni telovadimo vsi, da otrokom to čim bolj približamo. Gre za preprosto, aktivno in vsakodnevno gibanje mladih v šolah in vrtcih. Projekt je namenjen izboljšanju gibalnih sposobnosti otrok in mladostnikov hkrati pa pripomore k lažjemu in uspešnejšemu preživljanju šolskih dni.
Bistvo projekta 365 dni telovadimo vsi je, da bomo učenci in učitelji skupaj telovadili, izvajali dinamične raztezne vaje, plesne korake ter osnovne korake aerobike na himno tega projekta. Vaje in gibalne aktivnosti bomo izvajali pet minut pred začetkom pouka, pred malico ali kosilom. V zgodbo bomo aktivno vključili tudi učence in učenke, ki se bodo preizkusili v vlogi demonstratorjev, kar pomeni, da bodo tudi sami demonstrirali vaje svojim sošolcem. To bo prispevalo k boljšim in bolj sproščenim odnosom hkrati pa bodo učenci pokazali svojo ustvarjalnost. Navadili se bodo tudi na prevzemanje odgovornosti in vodenja.

Vodja projekta je Anja Primožič.

  • Teden pisanja z roko

V letošnjem šolskem letu 2024/2025 bo potekal 10. Teden pisanja z roko. Projekt izvaja Društvo Radi pišemo z roko, skupaj z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport ter Zavodom RS za šolstvo. S projektom se bo ozaveščalo o pomenu pisanja z roko, kar je veščina, ki ji posvečamo vedno manj časa. V tem tednu bomo z učenci načrtno pisali z roko in razmišljali o pomenu pisanja na roko.
Le če bomo pisali z roko, nam bo uspelo ohraniti fino motorično sposobnost, ki je pomembna za vse generacije, tako mlajše kot tudi starejše.

V projektu sodeluje Sanja Stojnšek Gobec/Aleksandra Bolčević.

  • Bralni projekt Naša mala knjižnica

V šolskem letu 2024/25 že četrto leto zapored sodelujemo v projektu Naša mala knjižnica. Tudi to šolsko leto so se z zanimanjem na projekt vanj vključili učenci NIS. V projektu sodelujejo: 1. in 3. razred z mentorico Mercedes Pikl, 2. in 4. razred z mentorico Bojano Verčkovnik, 5. razred z mentorico Barbaro Hojs, 8. in 9. razred z mentorico Sanjo S. Gobec in 6. in 7. razred z mentorico Marico Fuks.
V sklopu projekta bomo prebirali šest kakovostnih slikanic slovenskih in tujih avtorjev. Vsak učenec bo dobil Ustvarjalnik, kjer bodo bile različne naloge na temo posamezne slikanice. V njih bomo spoznavali imenitne zgodbe Silvije Šesto (Hrvaška), Evi Gerokosta (Grčija), Vaneta Kosturanova (Severna Makedonija), Anne Onichimowske (Poljska), Andreje Peklar (Slovenija) in Urmasa Reinmaaja (Estonija).
Projekt ni namenjen le spodbujanju branja, temveč z ustvarjalnimi nalogami pomaga vzgajati vseživljenjske bralce, dviguje splošno raven bralne pismenosti ter pomembno prispeva k širjenju obzorij in spoznavanju drugih kultur.
Branje dokazano izboljšuje spomin in koncentracijo, uri analitične miselne spretnosti, znatno povečuje besedni zaklad in pomaga zmanjševati stres. Ker se ob branju, ki je s stališča človeške evolucije relativno mlada dejavnost, aktivirajo deli možganov, ki so sicer namenjeni prepoznavanju obrazov, je branje tesno povezano z empatijo in zaznavanjem čustev in občutkov drugih.
Če namreč želimo otroka navdušiti za branje, mu ponudimo knjige, ki so kakovostne, raznolike, izvirne in inovativne ter kompleksne. Le te bomo dobili v projektu.

Vodja projekta je Barbara Hojs.

(Skupno 247 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost