Ko izbiramo teme za dneve dejavnosti, si želimo, da so takšne, kjer se vsi naučimo nekaj novega in koristnega za življenje.

Tokrat so učenci 8. in 9. razreda ter učenci v oddelkih PPVI 4 in 5 spoznali, kako nastane papir. S papirjem se srečujemo vsak dan na različne načine. To je tako samoumevno, da nikoli sploh ne pomislimo, kako pravzaprav nastane.

Nekaj o nastanku papirja so se seznanili že pri urah tehnike in tehnologije, tokrat pa so najprej izvedeli nekaj o zgodovini papirja. Naučili so se, da so papir najprej delali ročno iz rastlin in kož, sedaj pa izdelava poteka strojno, vodena s pomočjo računalnikov iz različnih surovin.

Čeprav so učenci bili prepričani, da o papirju vedo že vse, so na koncu ugotovili, da so se naučili veliko novega. Sklenili so, da bodo odslej bolj cenili papir ter pridno zbirali starega, tako kot smo to počeli že do sedaj, in s tem prihranili pri življenju veliko dreves.

Predvsem učenci 8. in 9. razreda so bili prepričani, da je ročno izdelati papir zelo lahko in da to zmore narediti popolnoma vsak. Vendar so kar hitro ugotovili, da to le ni tako enostavno in lahko, kot so mislili. Spoznali so, da še tako preprost postopek zahteva zbranost, natančnost in upoštevanje navodil, če želiš, da je izdelek narejen lepo in enakomerno. Nič ni bilo več lahko in kar mimogrede.

Prišli so do spoznanja, da če bi še danes izdelovali papir po takšnem postopku, ga zagotovo ne bi zavrgli toliko, kot ga.

Učiteljica, Brigita Marčič

(Skupno 239 obiskov, današnjih obiskov 6)